wtorek, 29 marca 2011

40. Pięćdziesiątka, czyli ulubiony obiektyw

Długo szukałem słów jakimi opisać obiektyw o ogniskowej 50mm, które skłoniłyby innych fotografujących do jego używania.
Bo nie wiadomo czemu, nie jest on zbyt popularny.

I nagle trafiłem na rewelacyjną wypowiedź  Chrisa Orwiga, którą pozwalam sam sobie zacytować:

"Standardowe obiektywy stałoogniskowe, takie jak popularne pięćdziesiątki, są wręcz ponadczasowe - naturalne, szczere, wiarygodne, godne zaufania i uczciwe.

Obiektyw 50mm traktuję jak bezpretensjonalnego przyjaciela o otwartej, bezpośredniej osobowości. Takiego, który nie dramatyzuje, nie wydziwia i  nie robi zaskakujących sztuczek.

Moim zdaniem obiektyw standardowy 50mm jest idealną mieszanką formy i funkcjonalności. Niewielki i lekki- można go zabrać ze sobą wszędzie. Nie narzuca swojej interpretacji, nie przeszkadza, nie sugeruje, a co więcej - widzi świat podobniejak my sami. Obiektyw standardowy wymaga jednak więcej pracy. Używając go, nie możesz liczyć na ułatwienia. W zamian za to odwdzięczy ci się autentycznymi, nieudawanymi fotografiami."

5 komentarzy:

  1. Znam tą wypowiedź, bardzo trafnie ujęte, trudno się nie zgodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Przejrzałam Pana bloga i jestem zachwycona.. kolorami i emocjami..jakimi nasycone są te zdjęcia :)
    Sama dopiero zaczynam przygodę z fotografią..niedawno stałam się posiadaczką Nikona d90 i zastanawiam się nad kupnem obiektywu do portretu (aktualnie mam dołączony do zestawu 18-100)
    Myślę również o tej wymienianej w poście 50-tce. A Pan jakich obiektywów używa ?
    Przecudne są zdjęcia :
    http://2.bp.blogspot.com/_VGK5OFhAtVQ/TSoJnsL-LzI/AAAAAAAAARg/5kcy8mqEpZE/s1600/ulubione+nr+5.jpg
    albo te
    http://1.bp.blogspot.com/_VGK5OFhAtVQ/TQfaEZabHxI/AAAAAAAAARA/FmkjQs7yMVM/s1600/Ola+album+_14+blogowy+6.jpg

    Jakim Pan aparatem dysponuje i jakimi obiektywami zostały zrobione powyższe zdjęcia?
    O ile oczywiście mogę zapytać :) Pozdrawiam Dominika

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,
    dziękuje za tak miłe słowa :-)
    Większość zaprezentowanych zdjęć została wykonana obiektywem nikona AFS 50/1.4 G.

    Czasem innymi. Również manualnymi. Przy niektórych zdjęciach można znaleźć opis czym zostały wykonane.

    Bardzo polecam 50/1.4 G ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze szkłem 50mm powinny być sprzedawane aparat, anie z zomami.
    R102
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jestem pod urokiem 50-ki i jej możkliwości. Jakbym inaczej świat przez nią widziała. Moze to ta gimnastyka pobudza również zwoje mózgowe i stąd lepsze efekty (przynajmniej w moim przypadku)?Pozdrawiam i z przyjemnością oddaję się ogląaniu pańskich zdjęć. niccada (trelemorelebax.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz, zostaw po sobie ślad. Będzie mi miło :)