środa, 23 marca 2011

Kilka wypowiedzi o fotografii...

Krzysztof Miller:  "Ja fotografuję jednym obiektywem 35mm. Takie mam zasady: jeden aparat i jeden obiektyw. I jeżeli nie mogę podejść wystarczająco blisko żeby uwiecznić jakieś wydarzenie tym w miarę szerokim obiektywem, to nie robię zdjęcia.
Czuję także, że jeżeli nie podejdę, jeżeli nie znajdę się w centrum wydarzeń, jeżeli zdjęcie nie będzie niemal pachnieć tym co sie dzieje przed aparatem, to nie będzie dobre.
Stały obiektyw zmusza do aktywnosci, bardziej świadomego kadrowania i ma dużo lepszą jakość..."


Witold Krassowski: "Oczywiście fotografii trzeba sie uczyć. Technologia fotograficzna jednak sie zmienia i dzisiaj tej nauki jest mniej. Pojawiły sie automaty, w mikrochipach została zakodowana wiedza wielu fotografów zawodowych...
Pojawia się za to inny problem: może się wydawać że fotografia stała się medium bardzo łatwym, a więc bez trudu dostępnym. Tylko, że jest w niej kilka etapów. I na każdym z nich pojawia się pytanie: 'No dobrze, ale po co ja to własciwie robie? Dlaczego jestem fotografem?'
W zależności jak człowiek sobie na to pytanie odpowie, tak potoczy się jego rozwój.
Tyle, że na miliony fotografujących bardzo niewielu jest takich, którzy są w stanie przekazać w obrazach ciekawe spojrzenie na świat."


Krzysztof Hejke: " Często bywa tak, że najbardziej twórczym okresem u fotografów jest ten, kiedy mają tylko jeden aparat niezbyt wysokiej klasy. Później kiedy zaczynają cenić rozdzielczość, wyrazistość, przeniesienie kontrastu, różne obiektywy- stają się niewolnikami gadżetów".

1 komentarz:

  1. Wypowiedź nr 3 jest mi najbliższa. Bo kiedy kupiłam aparat (bardzo spontanicznie), a potem przeczytałam dziesiątki negatywnych opinii o moim modelu na forum nikoniarze, stwierdziłam, ze moje zdjęcia są beznadziejne, bo mam do kitu aparat. Teraz marzę o nowym obiektywie (stałce) mając nadzieję, że moje zdjęcia będą naprawde dobre. A prawda jest taka, że nie liczy się ilość gadżetów tylko to "coś" czyli oko, wrażliwość etc...Wtedy kompaktem też można zrobić zdjęcie, które zachwyci.

    Co do wypowiedzi nr 1 to właśnie tę stałkę chciałabym mieć:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz, zostaw po sobie ślad. Będzie mi miło :)